(odlomak iz knjige)
UNESCO i program zastite arhivske građe (Memory of the World)
UNESCO i projekat Svetske kulturne baštine
Višejezična Biblija (1572)
Višejezična Biblija
(Nacionalna biblioteka Holandije)
Višejezična Biblija
Propratni materijal, prezentacije i obaveštenja
Predmetni profesor: prof. dr Gordana Stokić Simončić
* konsultacije utorkom od 10:00 do 11:00, kabinet 535 *
Tri značajna kulturološka fenomena: pismo, knjiga i biblioteka, razmatraju se u kontekstu istorijskih, ekonomskih i socioloskih uslova koji im obezbeđuju napredovanje. Biblioteke nastaju na relativno visokom nivou razvoja pojedinih zajednica, onda kada ekonomska moć društva postane tolika da omogućava osnivanje i izdržavanje biblioteka, a demokratičnost obrazovanja i informisanja postanu osnovne vrednosti društva. Socijalne funkcije biblioteka, kao institucijarazvijenih na čovekovoj potrebi da zabeleženim ljudskim iskustvom premosti vremenska i prostorna ograničenja, pokreću pitanja tipova pismenosti, načina čitanja, institucionalizacije obrazovanja, formi prenošenja znanja, autorskih prava i intelektualnih sloboda.
U hronološkom sledu od prvih pisanih spomenika do knjižnih kolekcija u doba Francuske buržoaske revolucije, predmet omogućava razumevanje fenomena pisanja i čitanja, knjige kao medija komunikacije, te biblioteka kao posrednika u procesu širenja ljudskog znanja.
Početkom 19. veka, izvanredno ubrzanje u obimu štampane građe, demokratičnost obrazovanja i stalni prirast znanja označili su novu etapu u razvoju biblioteka. Okrenuti specifičnim ciljnim grupama i zadacima, izdvojili su se različiti tipovi biblioteka i razvile specifične metode rada sa korisnicima. Najznačajnije svetske biblioteke svih tipova, specifičnosti njihovog delovanja, te ekonomski i socijalni uslovi u kojima se razvijaju, predmet su ovog kursa.
Uz predavanja, literaturu i praktičan rad, veb-prezentacije velikih svetskih biblioteka pružaju mogućnost da se studenti upoznaju sa organizacionim modelima, bogatstvom fondova i usluga koje te biblioteke pružaju korisnicima. Korišćenje računara studentima omogućava da se na novi način bave istorijom knjige i biblioteka, da u digitalnom obliku vide bisere svetske kulturne baštine i sagledaju mogućnosti elektronske komunikacije na daljem očuvanju nacionalnog kulturnog bogatstva.
1 коментар:
Pogledajte i slike koje su posetioci muzeja postavili na sledecim linkovima:
(prese, matrice, slova i drugo)
http://www.flickr.com/photos/dpc47/2513401011/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/alicesavoie/484088451/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/mosersmaroon/3199373647/in/photostream/
Постави коментар